menusearch
sh-damane.ir

آرشیو اخبار صفحه دو

هدر
جستجو
صفحه اصلی
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۱:۱۱
نشست زمین در 17 دشت در استان اصفهان نشست زمین در 17 دشت در استان اصفهان به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران فریدن با بیان اینکه در حال حاضر 17 دشت در استان از جمله دشت های دامنه - داران، گلپایگان، برخوار، مهیار، کاشان و دشت اصفهان دچار نشست شده افزود: این پدیده حاصل 25 سال برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی است.
منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه دشت دامنه –داران جزو دشتهای ممنوعه بحرانی معرفی شده گفت: برای کنترل نشست زمین، 5 هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده و برای مدیریت برداشتها، بیش از 4 هزار کنتور هوشمند روی چاه های کشاورزی نصب شده و 70 گروه گشت و بازرسی آب منطقه ای هم برای جلوگیری از حفر چاه های جدید و غیرمجاز فعال شده است.
سه شنبه بیست و هفتم اسفند ۹۸
فرونشست زمین در اصفهان،نگرانی که باید جدی گرفت فرونشست زمین در اصفهان،نگرانی که باید جدی گرفت اصفهان- ایرنا - فرونشست زمین یکی از چالش‌هایی است که در چند سال اخیر بسیاری از مناطق کشور منجمله اصفهان را تهدید می‌کند و استاندار این استان تاکید دارد که مسوولان استان به‌شدت نگران این مشکل هستند و باید راه‌حل‌های آن هرچه سریعتر اجرایی شود.
فرونشست عبارت است از فرورریزش و یا نشست سطح زمین که به علت‌های متفاوتی در مقیاس بزرگ روی می‌دهد و مهمترین عوامل آن در کشور، استفاده بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، نفت و گاز و توسعه کشاورزی عنوان شد و به نظر می‌آید خشکسالی یک دهه اخیر و برداشت بیش از حد مجاز از سفره‌های آب زیرزمینی این پدیده را تشدید کرده است.
سه شنبه بیست و هفتم اسفند ۹۸
اهدای دو تن قند اهدایی کشاورزان دامنه ای اهدای دو تن قند اهدایی کشاورزان دامنه ای چغندرکاران دامنه ای بیش از دو تن قند در قالب زکات مستحبی به مددجویان کمیته امداد این شهر اهدا کردند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای زکات مستحبی برای کمک به نیازمندان، گفت: امسال قندهای اهدایی بهره برداران چغندر شهر دامنه در شهرستان فریدن بین ۵۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد در منطقه دامنه توزیع شد.
سه شنبه بیست و هفتم اسفند ۹۸
کاشت درخت در 4 هکتار از اراضی دامنه کاشت درخت در 4 هکتار از اراضی دامنه شهردار دامنه از اجرای طرح کاشت درخت در چهار هکتار از اراضی این شهر در هفته منابع طبیعی خبر داد.
حسین خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال به مناسبت هفته منابع طبیعی طرح کاشت درخت در مجموعه گردشگری "چشمه قلندوز" به مساحت چهار هکتار انجام می‌شود.
سه شنبه بیست و هفتم اسفند ۹۸
آماده باش آتش نشانی دامنه در چهارشنبه آخر سال آماده باش آتش نشانی دامنه در چهارشنبه آخر سال
شهردار دامنه گفت: نیروها و خودروهای واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برای مقابله با حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال در حالت آماده‌باش کامل هستند.
حسین خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی شهر دامنه در حال حاضر با سه نیرو و دو دستگاه خودرو آتش‌نشانی و تجهیزات لازم جهت اطفای حریق و امدادرسانی در حوادث مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان است.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شرایط ناشی از آن، گفت: امسال با توجه به بروز شرایط خاص و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، همه معابر ورودی شهر به جز یک معبر مسدود شده و ترددها با کمک نیروهای بسیجی، محلی و شهرداری کنترل می‌شود.
سه شنبه بیست و هفتم اسفند ۹۸